söndag 16 september 2012

Yes I will!

Jag har bara varit på plats i Florida för att studera presidentvalet ett par dagar innan den trevliga herren på UF:s internationella kontor tipsar mig om att presidentens hustru ska framträda på campus nästa vecka (läs imorgon). Tre timmars köande var det enda som behövdes för att lägga vantarna på denna värdefulla papperslapp:


Om ni läst artikeln "Därför kan presidentfruarna avgöra valet" i Metro för någon vecka sedan, så förstår ni att det känns lite extra intressant att få lyssna till Mrs Obama. I artikeln ställs frågan "Men vilken av fruarna kommer egentligen avgöra kampen om presidentposten?" Michelle lyfts fram som vinnaren i duellen mellan henne och Ann Romney eftersom hon tilltalar unga kvinnor, medan Ann framför allt har till uppgift att tillförse att Mitt framstår som pålitlig. Jag tänker emellertid att visserligen så kan kandidaternas respektive ha en roll i att bygga upp imagen och att locka röster, men ingen av dem kommer att avgöra kampen. Så om jag ska vara helt ärlig så har denna artikel inget som helst att göra med att det ska bli riktigt kul och intressant att få lyssna till Michelle Obama.

Det lär bli köer och trängsel, totalt har 11.000 biljetter delats ut. Dörrarna öppnas kl. 12.00, Lady Obama ska tala vid 15.00. Borde kanske räcka med att vara på plats vid 10.00?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar